top of page

FAQ

een selectie van
veelgestelde vragen

  • I am not native Dutch and I don't speak Dutch. Can you help me?
    We're sorry. Our English is insufficient to help you out. Our services are exclusively available to native Dutch citizens. This is not a matter of personal preference but rather practicality for the following reasons: All our software and official correspondence is strictly in Dutch. We do not provide translations or assistance in this regard. The complexity of Dutch law and the tax system for expats and non-Dutch citizens requires specific specialized knowledge that we do not offer. Dutch is our native language, and therefore, our proficiency in English is limited. We hope you respect and understand these limitations and we are available for any further clarifications through our contact page if needed.
  • Waarom zijn jullie diensten alleen gericht op zzp'ers?
    Wij zijn een boetiek administratiekantoor. Daarom hebben wij onze dienstverlening helemaal ingericht op de kleine eenmanszaak (lees: ZZP'ers met een omzet van minimaal 30.000 tot maximaal 200.000 euro). In de loop van de jaren zijn wij uitgegroeid tot een kantoor voor eenmanszaken. Zo kunnen wij ook heel gericht onze kennis op peil houden en de cliënten écht persoonlijke aandacht geven. Bij ons is de ZZP'er geen nummer, maar een collega ondernemer.
  • Waarom betaal ik inrichtingskosten?
    Wij rekenen eenmalig inrichtingskosten á € 85,-. Dat doen wij omdat softwareleveranciers ons ook kosten doorbelasten voor bepaalde afgenomen diensten. En verder verrichten wij voor dat tarief oa.: Aanvragen van div. (overheids)-machtigingen; Activeren van deze machtigingen; Inrichten en aanmaken online omgeving; Maatwerk instructies opmaken; Fiscale software inrichten; Softwarekosten. Een persoonlijke MS-Teams kennismaking van +- 15 minuten voor praktische vraag en antwoord.
  • Hoe werkt inschrijven bij jullie?
    Het begint met een telefoongesprek of mail. Vervolgens zijn dit de stappen op hoofdlijnen: 1. Het sturen van een offerte; 2. Online accorderen van de offerte; 3. Kennismaking via Teams; 4. Aanleveren van uw bescheiden; 5. Start van de samenwerking.
  • Ik heb een BV. Wat kan Kohen voor ons doen?
    Heeft u een BV, dan moeten wij u helaas melden dat wij niets voor u kunnen betekenen. Waarom niet? Wij hebben ons kantoor en dienstverlening volledig gericht op eenmanszaken / freelance ZZP'ers.
  • Is automatische incasso mogelijk?
    U betaalt de factuur altijd vooraf. Met een betaaltermijn van 14 dagen. Na ontvangst van uw betaling starten de werkzaamheden.
  • Ik wil een eerder boekjaar laten verwerken door jullie.
    Reconstructie opdrachten zijn bijzonder uitgebreid en opdrachten die wij alleen kunnen inpassen in onze agenda als u dit eerst van tevoren met ons overlegt. Neem daarom eerst contact met ons op.
  • De aangifte Inkomstenbelasting
    U ontvangt van ons altijd eerst een conceptversie van het aangifte rapport. Deze wordt dan door u schriftelijk (digitaal) goedgekeurd. Na uw goedkeuring wordt deze definitief ingediend. Zoals bekend volgt enige tijd later vanzelf per post de voorlopige aanslag. En vervolgens kan het tot drie jaar duren voordat u een definitieve aanslag van de fiscus opgelegd krijgt. Daar kunnen wij niets aan veranderen.
  • Op welke wijze lever ik aan?
    Wanneer wij een samenwerking aangaan ontvangt u de bijbehorende instructies voor het online aanleveren van uw documenten.
  • Bewaren jullie mijn administratie conform de fiscale bewaarplicht?
    Neen, aangezien u zelf uw originele facturen en documenten in bezit heeft en deze digitaal aan ons beschikbaar stelt. U bewaart zelf uw administratie conform de fiscale bewaarplicht.
  • Eenmaal aangeleverd kan ik mijn bon dan verwijderen?
    Neen. U bent als ondernemer wettelijk verplicht uw administratie 7 jaren te bewaren.
  • Wie is Adam?
    De eigenaar van Kohen Administraties. Als u bovenin het menu "over ons" klikt, kunt u meer over hem lezen.
  • Kan ik jullie kantoor ook fysiek bezoeken?
    Dat is niet mogelijk en ook niet nodig. Inmiddels hebben wij onze dienstverlening 100% digitaal en online ingericht.
  • Ik wil een product of dienst aan Kohen Administraties verkopen.
    Hier volgt dan onze ja-nee sticker: wilt u producten, energiecontracten, google diensten en dergelijke aanbieden. Sorry! Wij hebben écht géén interesse.
  • Wat doen jullie als er fraude wordt geconstateerd in de financiele administratie?
    Kohen Administraties dient in bepaalde situaties een fraudemelding te doen volgens de Wet ter voorkoming van witwassen en financieren van terrorisme (WWFT).
  • Staan jullie wel bekend als intermediair bij de Belastingdienst?
    Wij staan inderdaad bekend als intermediair bij de Belastingdienst. Met ons eigen becon nummer. Dat is een registratienummer van de Belastingdienst gekoppeld aan ons kantoor.
  • Ik heb een inschatting met boete gekregen. Kunnen jullie mij helpen?
    Dit is alleen mogelijk wanneer onze planning dat toelaat. Neem contact op voor meer informatie.
  • Ik wil een bezwaartraject opstarten. Kunnen jullie mij helpen?
    Dat is mogelijk. Neem hiervoor contact op.
bottom of page